Tips & Tricks
Voor een succesvolle deelname
Haal alles uit je deelname!
Bij een beursdeelname komt er veel op je af. Eerst de voorbereiding en relaties uitnodigen, dan het event zelf en daarna volgt nog de opvolging.
Op deze pagina is alles voor je op een rij gezet zodat je niks vergeet en alles uit je deelname haalt.
Let op: Onderaan de pagina vind je ook nog een checklist en een overzicht van belangrijke deadlines.
Wat kun je hier vinden?
- Wat maakt jouw uniek?
- Wat zit er in mijn EasyGo marketingpakket?
- Hoe laat ik mijn stand er aantrekkelijk uitzien?
- Zo val je op
- Het standpersoneel
- Hoe duurzaam kun je jouw stand maken?
- Zo promoot je jouw deelname
- Tijd om leads op te volgen
- Zorg voor meer zichtbaarheid door je bedrijfsprofiel te optimaliseren
- Verwelkom meer bezoekers in je stand door het gebruik van de Uitnodigingsservice
- Verhoog het aantal leads door maximaal gebruik te maken van de Smart Badge technologie
- Kwalificeer je leads met Visit Connect
- Waarom heb je twee lead generatietools nodig?
- Checklist en belangrijke deadlines
1. Wat maakt jou uniek?
Wat maakt jouw bedrijf uniek? Wat maakt jouw product anders en innovatiever dan die van de concurrent? En waarom moeten potentiële klanten voor jouw bedrijf kiezen?
2. Wat zit er in mijn EasyGo marketingpakket?
Een onderdeel van je deelname aan een Easyfairs event is het EasyGo pakket. Dit pakket helpt je in contact te komen met méér potentiële klanten. Door middel van digitale marketing technologieën zoals My Easyfairs, de Smart Badge Reader en de Visit Connect web applicatie maken we uw event nog makkelijker.
Er zijn drie verschillende pakketten: EasyGo Leads, EasyGo Plus & EasyGo Premium. Bent je vergeten welke je hebt afgesloten?
Kijk dan in uw deelname bevestiging in uw mail of login op My Easyfairs en bekijk uw pakket onder uw deelname.
Welk pakket je ook hebt, EasyGo maakt het genereren en opvolgen van leads makkelijker. In de bijlage vind je een overzicht van alle onderdelen.
Voor het upgraden van je pakket kun je naar My Easyfairs, beheer stand en dan bovenin naar View Packages. Vraag hier een offerte aan of neem contact op met jouw sales contactpersoon.
3. Hoe laat ik mijn stand er aantrekkelijk uitzien?
Er komt veel kijken bij het voorbereiden van je stand. Daarom hebben wij het je een stuk makkelijker gemaakt en vind je hier een overzicht van de belangrijkste punten en deadlines. Bekijk daarnaast het deelnemershandboek voor meer details en bekijk de video voor meer tips & tricks.
4. Zo val je op
In deze video hebben we het over de ervaring die je de bezoekers wilt geven met je beurstand. Je hebt in het verleden vast ook weleens beurzen bezocht. En je zult ze waarschijnlijk herinneren: er zijn altijd een paar beursstands die meer in het oog springen dan andere.
5. Het standpersoneel
Na het aantrekkelijk maken van je stand, hebben we het in deze video over een andere belangrijk onderdeel: het standpersoneel. Zorg ervoor dat zij duidelijk weten wat er van ze verwacht wordt!
6. Hoe duurzaam kun je jouw stand maken?
Welke maatregelen kun je nemen om jouw ecologische voetafdruk tijdens het evenement te beperken?
7. Zo promoot je jouw deelname
Het promoten van je deelname én organisatie is simpel. De video legt het allemaal precies stap voor stap uit. Lees daarnaast meer over de mogelijkheden die Installatie Vakdagen aan jou biedt:
Zodra u bent ingelogd in My Easyfairs kunt u uw bedrijfsinformatie invullen als u dat nog niet had gedaan. Als dat allemaal is ingevuld komt u op de pagina terecht waarbij u een overzicht krijgt van alle mogelijkheden om uw profiel aan te vullen. U kunt hier producten, innovaties, nieuwsitems en vacatures toevoegen.
Wij hebben voor u kant en klaar marketingmateriaal dat u zo kunt downloaden in My Easyfairs. U kunt dit marketingmateriaal 1 op 1 gebruiken in bijvoorbeeld een nieuwsbrief, sociale media of mailing.
8. Tijd om leads op te volgen
Na het evenement is het tijd om contact op te nemen met alle mensen die meer wilden weten over uw bedrijf en uw producten.
9. Zorg voor meer zichtbaarheid door jouw bedrijfsprofiel te optimaliseren
Je deelname begint al voor het event gestart is. Vul je profiel op My Easyfairs helemaal in om bezoekers alvast de mogelijkheid te geven om kennis te maken met uw bedrijf.
Vul als eerste stap alle basisinformatie van je bedrijf in. Schrijf daarnaast ook een stukje tekst over wat de bezoeker van jou als exposant kan verwachten.
Bij een EasyGo Plus of Premium pakket heb je ook de mogelijkheid om je logo te uploaden.
Vergeet niet om jouw bedrijf onder een categorie te zetten. Zo kom je in de deelnemerslijst te staan en kunnen bezoekers je makkelijk vinden.
Je kunt je eigen profiel gemakkelijk bekijken via onze website.
Via deelnemers vind je op alfabetische volgorde jouw eigen profiel en zie je hoe deze eruit ziet.
10. Verwelkom meer bezoekers in je stand door het gebruik van de Uitnodigingsservice
Zonder visitekaartjes en alles in een digitaal overzicht! Easyfairs heeft de Smart Badge Reader en Visit Connect speciaal ontwikkeld om op een duurzame en efficiënte manier leads vast te leggen tijdens een event.
Wij bieden 2 digitale mogelijkheden aan om bezoekersinformatie direct vast te leggen. De Smart Badge Reader en Visit Connect zijn ontwerpen om op een gemakkelijke manier informatie van bezoekers vast te leggen.
Easygo is een servicepakket gebaseerd op de laatste ontwikkelingen binnen de digitale marketingtechnologie.
Het maakt deel uit van het standaardaanbod van Easyfairs, maar u kunt een van de drie pakketten kiezen dat het beste bij uw doelstellingen past.
Visit Connect is online omgeving die u kunt openen op je smartphone of tablet. Met Visit Connect verzamelt u gemakkelijk informatie van bezoekers op uw stand. Door middel van het scannen van de bezoekersbadge met de tool, ontvangt u alle gegevens die u nodig heeft voor leadopvolging.
- Weet ik hoeveel Smart Badge readers er in mijn pakket zitten?
- Heb ik mijn Smart Badge reader opvallend op de stand geplaatst?
- Heb ik mijn medewerkers ingelegd over de werking van de reader?
- Hebben mijn medewerkers de internetpagina van Visit Connect openstaan?
- Hebben mijn medewerkers voor Visit Connect allemaal een eigen profiel?
- Bij vragen staat onze afdeling Exhibitor Activation voor u klaar
- exhibitoractivation@easyfairs.com
- +31 523 289818
11. Verhoog het aantal leads door maximaal gebruik te maken van de Smart Badge technologie
Tijdens de vakbeurs heb je digitaal leads verzameld met de Smart Badge Reader en Visit Connect. Die wil je natuurlijk graag opvolgen. In deze video laten we je daarom zien hoe je gemakkelijk jouw leads ontvangt, download en opvolgt.
Op de laatste beursdag komt ons team ongeveer een uur voordat de beurs is afgelopen, je Smart Badge Reader graag bij je ophalen. Wil je hem nog even laten staan? Dan kun je hem zelf inleveren bij de exposantenbalie aan het einde van de beurs.
12. Kwalificeer je leads met Visit Connect
De leads vanuit Visit Connect zijn direct zichtbaar in de Visit Connect Webbrowser.
De leads vanuit de Smart Badge Reader krijg je pas na de beurs als de reader is ingeleverd.
Je ontvangt vanuit de organisatie een mail waarin je de leads kunt downloaden in de My Easyfairs omgeving.
13. Waarom heb je twee lead generatietools nodig?
Het gebruik van de Smart Badge Reader wordt door de bezoeker geïnitieerd. De bezoeker beslist namelijk of hij wel of niet zijn Smart Badge tegen de lezer aanhoudt. Visit Connect wordt door de exposant geïnitieerd. Tijdens een gesprek kun jij bepalen of de bezoeker een potentiele klant kan zijn. Je kunt dan de Smart Badge met Visit Connect scannen.
14. Checklist en belangrijke deadlines
Checklist
Zorg ervoor dat je de juiste bedrijfsnaam hebt doorgevoerd en dat je al het standpersoneel hebt aangemeld.
Zorg ervoor dat je al je printwerk bij ons hebt aangeleverd en dat je de standplattegrond hebt aangeleverd voor elektriciteit etc.
Zorg ervoor dat je jouw standontwerp hebt aangeleverd bij ons ter goedkeuring. Daarnaast willen wij ook graag weten of je opslag of heftrucks nodig hebt.
Zorg ervoor dat je alles omtrent meubilair hebt geregeld en hebt doorgegeven.
Heb je nagedacht over de invulling van de stand? Heb je al nagedacht over waar je de Smart Badge Reader wilt gaan plaatsen?
Heb je marketingacties ingepland om je relaties uit te nodigen?
Heb je alle praktische informatie doorgenomen en goed voorbereid? Zo niet, lees dan de praktische informatie voor exposanten nog eens goed door.