STULZ mag zich met recht Marketing Master 2022 noemen. Het predikaat werd door Easyfairs uitgereikt op de Installatie Vakbeurs voor een bijzondere marketing presentatie. Met 160 voorregistraties had STULZ zich bij voorbaat voorzien van een goede uitgangspositie om van de beurs een succes te maken. Installatie Vakbeurs 2022 werd medio september gehouden in Evenementenhal Hardenberg.
Volgens marketing manager en Head of Global Social Media Sebastiaan Brouwer van STULZ Groep B.V. ligt de sleutel van het succes in het mobiliseren van het eigen netwerk. STULZ behoort in Nederland tot de grote aanbieders van klimaatoplossingen. “In de korte versie zeg ik altijd dat wij de partner zijn voor klimaatoplossingen.”
Wat was jullie communicatieboodschap voor Installatie Vakbeurs?
“Insteek was duurzaam verwarmen. Maar iedereen komt tegenwoordig met zo’n insteek. We hebben het verbijzonderd richting maatregelen door de overheid en de almaar stijgende energierekening. De warmtepomp stond centraal, dat hebben we uitgebreid met de mogelijkheden die de airco biedt om kamers mee te verwarmen. Veel mensen vergeten dat de airco ook een energiezuinige manier van verwarmen kan zijn. Op deze manier laten we zien hoe we het partnership invullen.”
Hoe zorg je in eerste instantie voor voldoende voorregistraties?
“We beschikken over een grote database gekwalificeerde e-mailadressen. Met een unieke link hebben we onze relaties uitgenodigd. Focus lag op het uitnodigen. Daarnaast gingen onze vertegenwoordigers op pad met de uitnodiging in hun hand. We zijn dus actief gaan uitnodigen. Zo’n acht procent van ons bestand heeft zich geregistreerd. Dat is een goede score, waarmee we tevreden zijn. Het scheelt natuurlijk dat we een groot netwerk in het Noorden en Oosten van het land hebben. Daarnaast hebben we veel geadverteerd en zijn we actief geweest op social media. Ook hebben we gebruik gemaakt van Google ads. Dit heeft goed gewerkt, het heeft veel leads opgeleverd.”
Maar vervolgens moeten ze ook nog daadwerkelijk de stand van STULZ oplopen?
“Ja, dat is wel de bedoeling. Dat hebben we extra aantrekkelijk gemaakt door een VIP treatment in het vooruitzicht te stellen voor twee personen voor de Grand Prix volgend jaar in Zandvoort. De badge readers speelden daarin een belangrijke rol. Op elke hoek van de stand stond een groot bord met de VIP treatment. Iedereen die zijn badge scande kwam hiervoor in aanmerking. Onze vertegenwoordigers hielden de scanners in de gaten en gingen het gesprek aan. Op dat moment kwalificeren ze al, ze zien heel goed wie ze moeten aanspreken. Niet pusherig, maar heel eerlijk en open. Het heeft ons veel leads opgeleverd.
Had je vooraf beursdoelstellingen geformuleerd?
“Ik vind het altijd lastig om vooraf een keihard aantal leads af te geven om te bepalen of de beurs geslaagd is of niet. Ik ben meer van de intuïtie. Het gaat er mij om dat onze vertegenwoordigers tevreden zijn. En dat zijn ze. Ik verwacht dat we volgend jaar met een grotere stand staan. Installatie Vakbeurs is op de eerste plaats een netwerkbeurs, biertje, hapje erbij; ik verwacht toch dat we het op de stand nog drukker krijgen als we (nog) meer producten laten zien.”
De uitreiking van de Marketing Master cheque aan Stulz Groep BV tijdens Installatie Vakbeurs 2022.